Se hvor meget du skal betale for at parkere på vores parkeringspladser i Vejle midtby.

Parkeringstilladelse

På nogle af Vejle Kommunes parkeringsområder i Vejle midtby kan du købe enten, dags, måneds- eller årskort. Du finder en prisoversigt herunder. Vær opmærksom på, at parkeringsaftalerne skal købes via to forskellige links, da der er forskel på pladserne med nummerpladescanner og de øvrige pladser.

OBS:

• Du kan kun bruge enten, dags, måneds- og årskort på ledige p-pladser.
  • Vi kan desværre ikke garantere, at du kan finde en ledig p-plads, når du har brug for det. ( gælder selvfølgelig kun i afmærket p-bås)
  • Din købte aftale gælder kun til det sted, hvor du har købt tilladelsen til.

Prisoversigt på pladser med nummerpladescanner

Sted Gratis Time Dagskort  Månedskort Årskort

54 kr. pr. dag 600 kr. pr. måned

Øvrig betalingsparkering

• Her kan du parkere i max 3 timer

Du kan parkere i max 3 timer til 9,00 kr. pr. time. P-billetten skal du trække i p-automaten. P-billetten skal ligge synligt i forruden.

Det er også muligt at benytte en betalingsapp. Se på p-automaten hvilke apps der gælder for parkeringsområdet.

• Kirketorvet (26 pladser)
    • Fjellegade (10 pladser)
    • Marias Plads (26 pladser)
    • Ved Anlæget (21 pladser)
    • Vedelsgade mellem Blegbanken og Flegborg (36 pladser)

Dags, måneds- årskort kan ikke købes til Vejle Kommunes ovenstående parkeringsplader.

• Her kan du parkere uden tidsbegrænsning

Her kan du parkere uden tidsbegrænsning og de 2 første timer er gratis. Derefter koster det 9,00 kr. pr. time.

• P-hus Tróndur (269 pladser)
    • P-hus Albert (335 pladser)
    • P-hus Cronhammar (600 pladser)
    • I P-husene bliver din nummerplade scannet. Har du en Pay As You Go aftale til Albert, Cronhammar eller Tróndur, registreres det automatisk af nummerpladescanneren og du kører blot ind og ud, uden at foretage dig yderligere.

Her kan du parkere uden tidsbegrænsning til 9,00 kr. pr. time. Du kan købe månedskort til 600 kr.:

• Kalkbrænderivej (22 pladser)

Her kan du parkere uden tidsbegrænsning til 9,00 kr. pr. time, men du kan ikke købe månedskort til pladsen:

• Vissingsgade ved Dæmningen (12 pladser)

Her kan du parkere uden tidsbegrænsning til 7,50 kr. pr. time.
    Du kan købe månedskort til 500 kr.:

• Gunhilds Plads (97 pladser)

Her kan du parkere uden tidsbegrænsning til 6,00 kr. pr. time.
    Du kan købe månedskort til 450 kr.:

• Abelones Plads (69 pladser)
  • Betalingsparkering gælder i følgende tidsrum

• Mandag-fredag kl. 9.00-17.00
    • Lørdag kl. 9.00-14.00

På alle søndage og helligdage parkerer du altid gratis på Vejle Kommunes parkeringspladser.

Det er gratis at parkere på helligdage

• Liste over helligdage

• Skærtorsdag
    • Langfredag
    • 1. påskedag
    • 2. påskedag
    • Kr. himmelfartsdag
    • 1. pinsedag
    • 2. pinsedag
    • Juleaften
    • 1. juledag
    • 2. juledag
    • Nytårsaften
    • Nytårsdag (1. januar)

Parkeringsautomater

• Hvordan kan jeg betale i en automat?

Du kan bruge betalingskort eller mønter i vores betalingsautomater til parkering:

• Hvis du betaler med mønter, betaler du forud for de antal timer, du vil parkere.
    • Hvis du betaler med kort, betaler du kun for den tid, du parkerer. Husk at bruge det samme betalingskort, når du ankommer og når du tjekker ud.

Husk at lægge dit parkeringsbevis i bilens forrude, så vores parkeringsvagt kan se den.

• Jeg glemmer at tjekke ud med mit betalingskort - hvad sker der så?

Ved parkering i p-husene og på Abelones plads:

Her bliver du automatisk tjekket ud via nummerpladescanneren når du forlader pladsen.

Hvis dit besøg varer under 2 timer, er det blot at køre ind og ud igen, uden at skulle gøre noget ekstra. Men, hvis du overskrider de 2 timer, begynder betalingsperioden.

Hvis du ikke har en aftale om automatisk betaling eller benytter en parkeringsapp, og glemmer at betale med dit betalingskort i én af vores automater inden du kører ud, vil du have en manglende betaling stående hos os.

Den manglende betaling kan du, indenfor 72 timer efter endt parkering, selv afregne via vores onlinebetaling. Betaler du ikke inden de 72 timer, vil du modtage en opkrævning for din parkering og et gebyr på 100 kr. i din e-boks.

På pladserne uden nummerpladescanner:

Her skal du tjekke din bil ind i én af betalingsautomaterne når du starter din parkering. Har du tjekket ind med et betalingskort og glemmer at tjekke ud igen når du forlader pladsen, vil du automatisk blive tjekket ud efter et stykke tid. Det afhænger dog af, hvor du er parkeret:

• Pladserne i Vedelsgade, Fjellegade og på Kirketorvet: efter 3 timer
    • Øvrige pladser (uden nummerpladescanner): efter 1 døgn

De tidsrum er den maksimale tid, du kan parkere med betalingskort.

• Prisen for at du automatisk bliver tjekket ud kommer an på taksten for den enkelte parkeringsplads.
  • Kan I hjælpe med at tjekke mig ud?

Ja, hvis du sender billetnummer til Vej & Park. Nummeret er anført på din parkeringsbillet.

Du kan sende en mail til vejogpark@vejle.dk, hvor du skriver, hvilken parkeringsplads samt billetnummer.

Hvis du har glemt at betale på en plads med nummerpladescanner, skal du selv klare betalingen online. Dette skal dog ske indenfor 72 timer efter endt parkering, ellers vil du modtage en opkrævning for din parkering og et gebyr på 100 kr. i din e-boks.

Mobilparkering

Du kan betale via din smartphone, når du parkerer på de kommunale betalingspladser.
Download en app til betaling fra én af vores fem udbydere.

Vær opmærksom på, at i p-husene og på Abelones Plads kan der på nuværende tidspunkt kun benyttes Easypark, ParkPark og Parkman