Er din medarbejder presset og stresset? Frygter du en sygemelding? Er du i tvivl om, hvordan du kan støtte? Så kan Vejle Kommunes pårørendeguider være en mulighed.

Psykolog Martin Holmgaard og ergoterapeut Merete Bennedsen er Vejle Kommunes pårørendeguider

Mange pårørende er selv i risiko for at udvikle sygdom, fx depression. Blandt andet fordi de oplever et stort pres i hverdagen – ligesom de ofte oplever at stå meget alene med såvel ansvar som praktiske opgaver.

Vores erfaring fra mange samtaler er, at de fleste pårørende meget gerne vil blive ved med at passe deres arbejde, da det ofte opleves som et frirum fra sygdommen. Men det kan være svært.

Guiderne støtter de pårørende i at passe på dem selv og genfinde en bedre balance i hverdagen. Tilbuddet er gratis.

Pårørendeguiderne tilbyder:

• Individuelle samtaler
  • Kurset Liv i Balance
  • Guidning til relevante tilbud og støttemuligheder