Hos CSV kan du få hjælp, hvis du har funktionsnedsættelser

CSV hjælper borgere med en række funktionsnedsættelser af forskellig karakter. Herunder kan du læse mere om CSV.

Her kan du besøge CSVs hjemmeside.

• Kommunikation & Teknologi

Hos CSV Kommunikation & Teknologi hjælper vi borgere, der har specifikke funktionsnedsættelser inden for syns-, tale,- og høreområdet. Der er tale om rådgivning, vejledning og specialundervisning også inden for hjælpemidler.
    Vores overordnede målsætning er at støtte op om, at vores borgere kan klare sig så godt og selvstændigt som muligt. Målgruppen inkluderer også børn, der er tilmeldt Synsregistret, samt børn der har brug for særlige teknologiske kommunikationsløsninger.

Besøg CSV Kommunikation & Teknologi her.

• Specialundervisning for voksne

Formålet med specialundervisning for voksne er at afhjælpe eller begrænse virkningen af funktionsnedsættelser som følge af et fysisk eller psykisk handicap (kompensationsprincippet).
    Undervisningen og den specialpædagogiske bistand skal styrke deltagerens funktionelle færdigheder, herunder personlige kvalifikationer.
    Undervisningen og den specialpædagogiske bistand skal forbedre deltagerens mulighed for aktiv deltagelse i samfundslivet.

Besøg Specialundervisning for voksne her.

• STU: Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse

STU er et 3-årigt tilbud for unge med særlige behov, der ikke har mulighed for at gennemføre en ordinær ungdomsuddannelse.
    Målet med STU er, at den unge opnår personlige, sociale og faglige kompetencer til så selvstændig voksentilværelse som muligt og gerne kommer videre i uddannelse eller job/beskæftigelse.

Læs mere om STU her på CSVs hjemmeside.