Der er enkelte regler for ophold i kommunens skove, du skal være opmærksom på. Læs herunder og bliv klædt på til en tur i skoven.

Til fods
Du må gå overalt undtagen i nyplantninger og indhegninger.

I bil
30 skovveje lukkes i en forsøgsperiode med kædebomme for bilkørsel pga. ophobning af affald, støj og støv. Se kort for de udvalgte skovveje.

På cykel
Du må cykle på veje og stier.

Til hest
Du må ride på asfalterede veje og grusbelagte veje, der er mere end 2.5 m brede, med mindre det er angivet at ridning er forbudt.

Med hund
Hunden skal være i snor.

Arrangementer
Du skal søge om tilladelse, når du vil afholde et arrangement med mere end 20 deltagere.

På kortet nedenfor kan du se placeringen af 25 kædebomme på skovveje i Vejles kommuneskove.

Du må:

• Kælke og stå på ski overalt
  • Lave bål på de indrettede bålpladser, bortset fra perioder hvor der er forbud på grund af tørke
  • Plukke bær og nødder til eget forbrug
  • Klippe grene af løvtræer, der er mere end 5 m høje
  • Plukke en buket blomster til eget forbrug

Du må ikke:

• Fiske i søer og vandløb
  • Gå på jagt eller medbringe våben
  • Medbringe hund, der ikke er i snor
  • Beskadige træer og buske
  • Optræde støjende og generende
  • Efterlade eller nedgrave affald, herunder haveaffald
  • Tænde bål uden for bålpladserne

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål vedrørende kommunens skove, er du velkommen til at kontakte os.

Lars-Bo Lykke Christensen Driftskoordinator
Send e-mail telefon 21 29 30 74