Særtilbud til ALLE, der arbejder for mere natur i deres boligkvarter samt til medlemmer af kogræsserforeninger. Tag meget gerne børnene med! Vi serverer øl og vand til den medbragte madpakke, og senere er der reception med kaffe og kage.

Blomsterflor på overdrevet.

Søndag d. 15. Augst kl 10:00 - 14:00 på overdrevet ved Knabberupvej 60, 7100 Vejle

Biologerne Bo Levesen, Westy Esbensen, Finn Lillethorup og Kim August Pedersen vil undervise deltagerne i mindre hold omkring de planter, vi finder på overdrevet.

Det lærer du

På kurset vil du lære at genkende en bred vifte af danske vilde plantearter. Der vil være fokus på karakteristiske kendetegn af planterne – på en let og forståelig måde. På den måde vil du i din fritid kunne gå ture i naturen og kunne genkende arterne samt få en bedre fornemmelse af, på hvilken naturtype du befinder dig. Vi vil også komme ind på, hvordan du kan samle frø uden at gøre skade.

Program

Kl. 10:00   Introduktion til dagens forløb med servering af morgenbrød og din egen medbragte kaffe på kanden
Kl. 10:15    Vi fordeler os i tre grupper udover overdrevet med hver vores guide.
Kl. 12:00   Vi spiser vores medbragte madpakker. Vejle Kommune serverer øl og vand.
Kl. 12:30   Vi fortsætter med at finde og kigge på planter.
Kl. 14:00   Reception for Erling og Gurli Fisher Madsen med musik, taler, kaffe og kagebord i Vejle ådal.

Reception - vi fejrer vores dyreholdere Erling og Gurli

Vi håber alle har lyst til at afslutte dagen med kaffe og kage, når vi med en reception fejrer de to landmænd Erling og Gurli Fisher Madsen, der nu stopper med at være dyreholdere. De var med til i 2010 at starte det projekt, hvor Vejle kommune, lokale dyreholdere og borgere i kogræsserforeninger sammen har udviklet en model, der øger biodiversitet på vigtige naturarealer. Har man ikke tid til hele arrangementet er man velkommen til at deltage udelukkende i receptionen – uden tilmelding.

Tilmelding

Kurset er gratis, men der er begrænset deltagerantal. Tilmeld dig hurtigst muligt og senest d. 01. august til Britta Edelberg på tlf. 26 29 38 65 // mail: brittaedelberg@gmail.com