Få flere af de kompetencer, som virksomhederne efterspørger. Det øger dine muligheder for at komme hurtigere i job.

Hvis du modtager dagpenge eller ledighedsydelse, har du mulighed for at tage en 6 ugers jobrettet uddannelse, når du har været ledig i 5 uger. For at kunne bruge ordningen, er det også en betingelse, at du enten er ufaglært, faglært eller har en uddannelse, som kan sidestilles med en erhvervsuddannelse.

Sådan gør du

• Det er din A-kasse, som skal godkende, om du er omfattet af ordningen, hvis du modtager dagpenge
  • Det er jobcentret, der skal godkende, om du er omfattet af ordningen, hvis du modtager ledighedsydelse
  • Du kan ikke starte på uddannelse før a-kassen eller jobcentret har godkendt uddannelsen.
  • Du kan vælge mellem de uddannelsesforløb, der fremgår af en landsdækkende positivliste. Se listen her.

Ofte stillede spørgsmål

• Hvornår kan jeg tage en 6 ugers jobrettet uddannelse

Du kan begynde din uddannelse, når du har været ledig i 5 uger.

Hvis du er under 25 år og modtager dagpenge, skal dit uddannelsesforløb været afsluttet inden for de første 6 måneders ledighed.

Hvis du er 25 år eller ældre og modtager dagpenge, skal dit uddannelsesforløb være afsluttet inden for de første 9 måneders ledighed.

Hvis du modtager ledighedsydelse, skal dit uddannelsesforløb være afsluttet inden for de første 9 måneders ledighed.

• Hvad er positivlisten?

Positivlisten er en liste over uddannelsesforløb, der giver de bedste muligheder for at komme i job. På listen finder du uddannelsesforløb af op til 6 ugers varighed. Listen revurderes hvert år, så den afspejler de aktuelle jobmuligheder på arbejdsmarkedet.

Find positivlisten her.

Kontakt Jobcenter Vejle

Havneparken 16c, 7100 Vejle

Telefontid

• Mandag - onsdag 8.00-15.00
  • Torsdag 8.00-17.00
  • Fredag 8.00-14.00

Fremmøde

• Mandag - onsdag 9.00-15.00
  • Torsdag 9.00-17.00
  • Fredag 9.00-14.00

Dørene er åbne fra kl. 8.00 alle hverdage. Der er åbent for borgerbetjening fra kl. 9.00.

Brug Digital Post, hvis du sender personlige oplysninger.