Din BBR-meddelelse skal indeholde de faktiske oplysninger om din bolig. Du er som ejer forpligtet til at give kommunen besked, når du laver ændringer på din bolig eller småbygninger.

Du kan se din nuværende BBR-meddelelse på OIS.dk

Hvis du har rettelser eller ændringer til dine BBR-oplysninger, så kan du rette dem i selvbetjeningsløsningen "Ret BBR", ændringerne træder i kraft når de er godkendt af Vejle Kommune.

Har du en igangværende byggesag, skal du ikke benytte løsningen "Ret BBR". Vi opdaterer din BBR i forbindelse med din byggesag.

Olietank

Skal du afmelde eller tilmelde en olietank kan du benytte selvbetjeningsløsningen "Afmeld eller tilmeld olietank"

Opvarmningsform

Hvis du har ændret opvarmningsform i dit hus, så kan du sende rettelser ind via selvbetjeningsløsningen "Har du ændret opvarmningsform i dit hus?"

Oplysninger om el-opvarmning i BBR

Vejle Kommune underskriver ikke længere blanketter til reduceret elafgift.

Hvis du har fået varmepumpe som primær varmekilde eller på anden måde er berettiget til reduceret el, så skal du huske at ændre din opvarmningsform. Du er som ejer forpligtet til selv at rette dette. Datoen for registrering af opvarmningsform er vigtig for elselskaberne.

Oplysninger om registreringsdato for opvarmningsmiddel kan ses på www.bbr.dk.
Hvis ejendommen er registreret med elektricitet, vil der kunne hentes en pdf, der kan bruges som dokumentation.
Find din ejendom på www.bbr.dk - gå længere ned på siden og find knappen 'Dokumentation for elektricitet'.

• Hvor kan jeg hente min BBR-meddelelse?

Der er to steder, hvor du kan hente din BBR-meddelelse:

OIS.dk - Offentlig InformationsServer

Din skattemappe på SKAT.dk.

• Hvor har BBR betydning for mig?

Det er vigtigt at oplysningerne i BBR er korrekte, fordi de betyder noget for:

• Prisen ved køb og salg af din ejendom
    • Hvor lang tid det tager at behandle din byggesag
    • Energimærkningen
    • Forsikringen

På din BBR-meddelelse kan du se, hvilke oplysninger der er registreret på din ejendom.

OBS! BBR-meddelelsen skal give udtryk for de faktiske forhold på din ejendom - også selvom de ikke nødvendigvis er lovlige.