Du kan få tilskud til privat børnepasning, fra dit barn er 26 uger til skolealderen.

• Hvor meget får jeg i tilskud til privat pasning?

I 2024 er tilskuddet:

• 0-2 årige: 75% af udgiften, dog maks. kr. 7.212,00 pr. måned.

• 3-5 årige: 75% af udgiften, dog maks. kr. 5.006,25 pr. måned.
  • Hvornår får jeg tilskuddet?

Du kan først få tilskuddet, når kommunen har godkendt aftalen om privat børnepasning mellem forældre og børnepasser.

Børnepasseren skal have bestået dansk eksamen i 9. klasse, dansk 2 eller tilsvarende niveau (skal vedlægges som dokumentation ved godkendelse af aftalen om privat børnepasning).

Ansøgningen erstatter ikke en egentlig ansættelseskontrakt/aftale om privat børnepasning.

Beløbet udbetales hurtigst muligt efter, at din ansøgning om tilskud er godkendt af pladsanvisningen.

Det afhænger også af, hvornår pasningen begynder.

Der ydes ikke hel- eller delvis økonomisk fripladstilskud til privat pasning.

Det er vigtigt, at du er opmærksom på udmeldelsesfristen, da du ellers kan komme til at betale den fulde udgift for pasningen.
    Hvis dit barn skifter fra privat pasning til et dagtilbud, ophører kommunens tilskud til den private pasning, når dit barn begynder i dagtilbud et andet sted.
    Du skal derfor huske, at opsige din private pasning til den gældende frist. Hvis opsigelsesperioden i den private pasning ikke overholdes, kan det medføre dobbelt betaling.

• Oversigt med private pasningsordninger i Give

• Oversigt med private pasningsordninger i Egtved

• Pt. ingen privat pasningsordning i Egtved.
  • Oversigt med private pasningsordninger i Jelling

• Antons Lade (privat pasningsordning),
      Skindbjergvej 1, 7300 Jelling,
      tlf. 42 42 75 87, antonslade@outlook.dk