I Vejle Kommune står vores medarbejdere klar til at tage imod flygtninge fra Ukraine, der har fået en opholdstilladelse.

Sådan kontakter du Jobcenter Vejle

Når du har fået svar fra Udlændingestyrelsen, så skal Vejle Kommune tage imod dig inden for 4 dage.
Falder den dag i weekenden, vil det være mandag.

Når du har fået opholdstilladelsen, skal du med det samme kontakte Jobcenter Vejle og aftale tid for første samtale, så vi kan nå det inden for de 4 dage.

Du bestiller tid ved enten at ringe på 76 81 62 00 eller møde op i Jobcenter Vejle i Havneparken 16 C, 7100 Vejle.

Jobcenter Vejle får også besked fra Udlændingestyrelsen om din opholdstilladelse, så vi prøver også at ringe til dig, hvis der står et tlf. nr.

Bolig, ydelse, bankkonto, skat og digital post

Når du som flygtning kommer til din første samtale i Jobcenter Vejle, møder du Youssef og Line. De har fundet en bolig til dig, de udbetaler penge til at leve for, hjælper med bankkonto, skat og digital post.

Youssef Buheiri Modtagelse af ukrainske flygtninge Bolig, ydelse, bankkonto, SKAT og digital post
Line Secher Geerthsen Modtagelse af ukrainske flygtninge Bolig, ydelse, bankkonto, SKAT og digital post

Beskæftigelsesrådgiver

Efter modtagelsen møder du Ditte, Trine eller Irene​.
Ditte er beskæftigelsesrådgiver og hjælper dig i gang med en hverdag i Vejle - både i forhold til børn og voksne, tilknytning til lægehus, henvisning til danskundervisning og meget mere.

Trine Vestergaard Beskæftigelsesrådgiver
Ditte Damgaard Andersen Beskæftigelsesrådgiver
Irene Lauritzen Beskæftigelsesrådgiver

Virksomhedskontakt

For at komme hurtigt i job møder du Jesper, Troels og Joan.
De er virksomhedskonsulenter i Jobcenter Vejle og står klar til at hjælpe dig i job i Vejles lokale virksomheder.
Rigtig mange virksomheder har allerede budt ind med jobmuligheder.

Joan Holgersen Virksomhedskonsulent
Send e-mail telefon 21 17 07 22 mobil 21 17 07 22
Troels Alrø Olesen Virksomhedskonsulent
Jesper Hvillum Virksomhedsservice

Vi glæder os til at byde dig velkommen i Jobcenter Vejle.