Natur og miljø
Tilbage til oversigt

Kystbeskyttelse - Høring af ansøgning tilladelse til opstilling af test-anlæg under projektet "Membranen" i Vejle Kommune

Vejle

Testopstillingen skal benyttes i en periode på op til 2 år til at indhente og høste informationer om hvordan et skabt forland til en højvandsbeskyttelse kan bidrage til både reduktion af bølgepåvirkning og dermed slid på selve højvandsbeskyttelsen(dige), samt hvordan et skabt forland vil kunne bidrage til at højne biodiversiteten og naturen i og nær Vejle Fjord, som i dag er præget af en generel dårlig tilstand.

Resultaterne fra projektet skal benyttes som input til et evt. videre design af Vejle Kommunes højvandsbeskyttelse med særlig fokus på merværdi, naturbaserede løsninger og formidling af anlægget.

Vedhæftet er ansøgningsmateriale med projektbeskrivelse og kortlægning af de eksisterende forhold på projektstrækningen.

Læs ansøgningsmateriale her

Læs projektbeskrivelse og kortlægning her

Kontakt Team Vandmiljø

Kirketorvet 22, 7100 Vejle